vi söker dig!

ensamkommandes förbunds tjejgrupp söker fler volontärer!

Som en viktig del i arbetet för att ge goda förutsättningar för etablering i det svenska samhället erbjuder Ensamkommandes Förbunds tjejgrupp läxhjälp. Som volontär får du vara en del av vår fantastiska gemenskap och hjälpa våra ungdomar med läxor på onsdagskvällar.

Vi träffas på The Park Södra, Magnus Ladulåsgatan 3 i Stockholm kl 17-20. Var fjärde onsdag är läxhjälpen inställd och vi har istället en föreläsning/workshop om något relevant ämne. Du som volontär är välkommen att delta då också!

"Det har varit väldigt givande träffar som jag ser fram emot varje vecka. Det är tack vare gruppen som är mycket motiverade och välkomnande" - Julyan, volontär

information

❤ Du är välkommen att bli volontär oavsett ålder och kön.

❤ Våra ungdomar har förberett vad de vill ha hjälp med till onsdagsträffarna. Vi delar in er parvis, en volontär och en ungdom, som sitter tillsammans under ett pass. Det är viktigt för oss att du som volontär känner dig bekväm med ämnet som du hjälper till med och därför har du möjlighet att välja vem du vill bli indelad med på plats.

❤ Om du inte hinner komma till kl 17 när vi börjar är det helt okej.

❤ Vi bjuder alltid på gofika!

❤ Du behöver inte delta varje onsdag - vi är tacksamma för den tid du kan vara med! För att få ett intyg på att du varit volontär vid terminens slut bör du dock ha deltagit vid minst fem träffar/termin.

❤ Du kan komma och testa på en onsdag för att se hur det fungerar. Om du bestämmer dig för att du vill bli volontär begär vi utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn innan du kan börja ditt uppdrag.

sign me up!

Här kan du anmäla ditt intresse för att bli volontär!

”Att varje onsdag få mötas av ett gäng glada, spralliga, nyfikna och genuint härliga tjejer med en sådan enorm ambition är kanske bland det mäktigaste jag någonsin upplevt och återupplever varje vecka. Jag blir genuint rörd av den fina värmen tjejerna ger och jag inspireras av deras fantastiska styrka” - degmo, volontär